fredag 18 oktober 2013

Naglar / Nails

Hej igen,

Det var ett tag sedan jag la upp några design av nailart så tänkte passa på att göra det idag. Tekniken som jag använder här är nästan densamma som jag gjorde på mina föregående design men till skillnad från föregående design så använder jag mig av andra verktyg. Istället för att använda sminksvamp för att göra gradient så gör jag det enklare för er som tyckte det kanske var lite svårt, denna gång använder jag enbart nagellack, en dotting tool samt lite aceton.


 För att göra gradienten så börja med att lägga ett baslack, låt det torka. När baslacket har torkat så applicera en aningen ljusare färg än ditt baslack, jag valde vit/champange frost som jag applicerade 5 mm ifrån nagelbandet och ut. Därefter använder jag aningen lätt rosa färg och applicerar den ca 5 mm ifrån frost färgen och ut. Använder mig av den tredje färgen som är blå frost som jag applicerar ca 5 mm från rosa färgen och ut. Blöter fingret med aceton och gör lätta drag över lacken så dem flyter ihop bättre. Sist så duttar jag på med ett lila nagellack.

När allt har torkat kan blom desginen göras, du använder dig av dotting toolen ( den jag använder har två ändor en med större radie en med mindre) Använd den större radie sidan för att göra bladen fem blad och sedan den mindre radie sidan för att pricka dit lila detaljerna i mitten av bladen. Använd sedan den mindre radie sidan för att göra prick detaljerna.

Hoppas ni tycker om detta och eventuellt får lite inspiration från mina designs.

-------------------------------------------
Hi again,

It's been awhile since I posted some designs of nail art so thought to do so today. The technique that I use here is almost the same as I did on my previous design but unlike the previous design  I use other tools. Instead of using the makeup sponge to make the gradient,  I make it easier for those of you who thought maybe it was a little hard  this time, I use only nail polish , a dotting tool, and a little acetone.


To make the gradient start by adding a base coat, let it dry. When the nail polish has dried then apply a slightly lighter color than your base coat, I chose white / champagne frost I applied 5 mm away from the cuticle and out. Then I use slightly light pink and apply it about 5 mm away from frost color and out. The third color is blue frost that I apply about 5 mm from the pink color and out. Wet your finger with acetone and make light strokes of paint so they flow together better (same direction as you apply the nail polish). Finally, I used purple on the tip of the nails.

Once everything has dried, floral desginen can be done, you use the dotting tool ( the one I use has two ends with a larger radius with a minor ) Use larger radius side to make the petal of five petal and then the smaller radius side to dot purple in the middle of the petal. Then use the smaller radius side to do dot details

Hope you all like this and might get some insperation from my designs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar