söndag 20 oktober 2013

Arla mjukglass

God kväll!

Tror att glass är många människors favoriter och det är absolut en bland mina favoriter spelar ingen roll vilket väder det är ute så passar glass alltid för mig. Så denna gång tog jag och provade mig på Arlas mjukglass som finns i kyldisken i dem flesta mataffärerna. Det kan ju aldrig skada att prova något nytt det värsta som kan hända är att den smakar skit och behöver kastas värre än så kan det ju inte bli, priset är ju inte förskräckligt dyrt heller så värt att pröva, vem vet jag kanske blir positiv överraskad. 

Valde vanilj smak istället för jordgubb med anledning av att jag är en aning skeptisk till jordgubbssmaken, är lite orolig över att den kommer smaka artificiell. Så tar det lite mer säkra kortet och tar vanilj.
Det står klart och tydligt på baksidan av förpackningen hur en ska gå tillväga för att få till denna mjukglass. Det tar 3.5h innan glassen är klart att servera och njutas, det som krävs för att kunna göra denna glass är egentligen bara en elvisp samt en skål som rymmer 2L.
Gjorde exakt som det stod, smeten blev faktiskt ganska fluffigt vispade i ca 3-4 min och tyckte det räckte, vet inte hur länge de ska vispas, står inget specifikt om det heller så tror inte det spelar någon större roll. 
Efter 3.5h så var det dags att ta ut smeten igen och vispa upp igen för att få till den krämiga mjukglassen. Till min besvikelse så blir den inte alls som mjukglass blir lite klumpig istället. Så låter den ligga ute en stund för att den ska smälta. Konsistensen är faktiskt helt okej och glassen blir ganska len. Men smaken tycker jag så där om. Lite för artificiell smak av vanilj för min del samt lämnar den en konstig eftersmak i munnen så detta blir nog första och sista gången jag köper denna produkt. Kommer nog inte prova mig på jordgubbssmaken då vanilj gav ett sådan resultat, men ni kanske kan övertyga mig att prova den vem vet. Betyget blir 5/10 

-----------------------------------------------
Good evening!

Ice cream is many people's favorite, and it is absolutely one among my favorites no matter what the weather is, ice cream always fits for me. So this time I tried  on Arla's ice cream available in the refrigerated display in most supermarkets. It can never hurt to try something new the worst that can happen is that it tastes like shit and need to be thrown, the price 's not terribly expensive either so worth trying , who knows I might be positively surprised .


Chose vanilla flavor instead of strawberry on the grounds that I am a little skeptical of strawberry flavor, since I'm little worried that it will be artificial taste. So I be on the safe ground and take vanilla.
It stands clearly on the back of the pack how one should proceed to get to this ice cream . It takes 3.5h before the ice cream is ready to serve and be enjoyed, whats necessary to make this ice cream is really just an electric mixer and a bowl that holds 2L .
Did exactly as it said , the batter was actually quite fluffy whipped for about 3-4 minutes and thought it was enough , do not know how long it should have been whipped , is doesn't  stand specific about it either so do not think it plays a major role.
After 3.5h , it was time to take out the batter again and whip it again to get to the creamy soft ice cream. To my disappointment, it becomes nothing like ice cream gets a little cloggy instead. So let it lie in room temperature for a while for it to melt. The consistency is actually quite okay and the ice cream is pretty smooth. But the taste was ok. A bit too artificial flavor of vanilla for me and leaves a strange aftertaste in the mouth so this will probably be the first and last time I buy this product. Will presumably not try strawberry flavor after this vanilla flavor experience, but perhaps you could prove me wrong and convince me to try it who knows. Rating 5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar