onsdag 13 augusti 2014

Äppelkaka/Apple cake

Hej!

Vet att jag lagt upp ett recept sen tidigare men denna är en annan och om ni frågar mig skulle jag säga att denna är ännu bättre än min förra. Prova gärna och se vad ni tycker.


100g smör
2 dl socker
2 ägg
1 dl mjölk
3 dl vetemjöl
2tsk bakpulver
3 st äpplen
kanel

Sätt ugnen på 175 grader. Rör socker och ägg poröst. Smält smöret. Blanda alla torra ingredienser. Tillsätt smöret och mjölken och rör om. sikta ner mjölblandningen och rör om.
Skala och klyfta äpplena och vänd dem med socker och kanel. Häll hälften av smeten i en smord form ca 23 cm i diameter. Fördela 3/4 av äppelklyftorna över och häll på resterande smet. Sätt ner resterande äpplen i smeten och grädda i nedre delen av ugnen i ca 40 min.

--------------------------------------------
Hello!

Know that I posted a recipe of applecake  before but this is different and if you ask me I would say that this is even better than my last. Do try and see what you think.



100g butter
200ml sugar
2 eggs
100 ml milk
300ml flour
10ml baking powder
3 pcs of apples
cinnamon

Preheat the oven to 175 degrees. Stir sugar and eggs fluffy. Melt the butter. Mix all the dry ingredients. Add the butter and milk and stir. Sift the flour mixture and stir.
Peel and split the apples and turn them with sugar and cinnamon. Pour half of batter into a greased dish about 23 cm in diameter. Spread 3/4 of the apple wedges over and pour the remaining batter. Put the remaining apples in the batter and bake in the lower part of the oven for about 40 minutes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar