lördag 27 juli 2013

Hong Kong del 2/ Hong Kong part 2





Hej allesammans!

Vet att det har dröjt med del 2 av denna resa men har som sagt haft mina egna problem som jag har brottas med men nu är jag tillbaka på fötterna igen.

Förra gången gav jag rekommendationer på olika ställen som man skulle gå till där det krävdes ganska mycket köande, vilket jag vet är väldigt tråkigt så denna rutt som jag kommer rekommendera är mer av den avslappnade typen. Åka runt utan att behöva köa till något.

För er som aldrig har varit i Kina så tror jag att det blir riktigt kul att åka till tempel och se hur det ser ut samt kanske tända lite rökelse innan ni går därifrån. Det finns många templen i Hong Kong men dem mest kända är nog Wong Tai Sin templet samt Che Kung Miu templet.


Dessa två tempel är lokaliserade på två olika ställen Che Kung Miu ligger vid the new territories så om ni är runt den sidan av Hong Kong så kan ni ta er hit medans Wong Tai Sin ligger vid Kawloon.
Oavsett vilket tempel ni åker till så kan ni lätt ta er ner till Mong Kok för att sedan shoppa samt äta. Här på Mong Kok kan du nog hitta allt men mest känt för att det är billigt. Här kan du finna gator som enbart säljer elektronik och gympaskor för riktigt bra priser.


Ladies market kan du finna allt som en kan tänka sig, från souvenirer till mobilskal men tycker att det har under senaste tiden blivit sämre så jag brukar dra mig till Fa Yun Street som ligger ett stenkast bort.

---------------------------------------------------

Hello everybody!

Know that there have been delays in Part 2 of this trip but as I had said in my earlier post that had my own problems that I have to contend with but now I'm back again.

Last time I gave some advice to different places that needed pretty much queuing, which I know is very boring so this route that I will recommend is more of the relaxed type. Riding around without having to queue for anything.

For those of you who have never been to China, I think it will be really fun to go to temple and see how it looks and maybe light some incense before you leave. There are many temples in Hong Kong but it is probably most famous Wong Tai Sin Temple and Che Kung Miu temple.




These two temples are located in two different places Che Kung Miu located at the new territories, so if you are around the side of Hong Kong take some time and go there. Wong Tai Sin lies at Kawloon.
No matter which temple you go to  you can easily take the metro down to Mong Kok and then shop and eat. Here at Mong Kok, you can probably find all  kind of stuffs but best known for to find cheap things. Here you can find streets who sell electronics and sneakers for really good prices.



In ladies Market you can find everything that one can think of, from souvenirs to mobile shell but I thinks it has recently gotten worse so I usually drag myself to the Fa Yun Street which is a few steps away.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar